torsdag 26 april 2012

Syfte

Syfte: Ta reda på hur meningsfullt och känslorikt liv som jag kan få makt över. 
Error: Borderline personlighetsstörning, fobisk personlighetsstörning, osjälvständig personlighetsstörning, dissociativ identitetsstörning, depression.
Mål: Vara pigg och energisk.
Känna mina känslor.
Veta vem jag är.
Kunna bekräfta mig själv.
Tycka om mig själv.
Känna att jag är meningsfull.
Vara medvetet närvarande och deltagande i det jag gör.
Acceptera livet som det är.
Kämpa för att nå mina mål.
Se både det negativa och det positiva.
Kunna få det jag vill ha.
Göra det som fungerar.
Tycka om andra och vara omtyckt.
Kunna säga nej.
Handla så jag kan se mig själv i spegeln.
Stå ut när det är svårt.
Inte döma andra eller mig själv så hårt.
Ge min hund ett bra liv.
Sköta mitt jobb.
Ge mig själv de bästa förutsättningar ifråga om mat, motion och sömn.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar