fredag 4 maj 2012

Godis

Jag äter godis med massa socker, fett, E-nummer och ingredienser man aldrig i livet skulle ha ätit om det inte var i godis. Jag behöver skärpa mig eftersom dålig mat gör mig galen.

Verktyg: Fördelar och nackdelar

Fördelar med att äta godis
- Gott
- Känns som om jag unnar mig något, som om jag har något trevligt att göra

Nackdelar med att äta godis
- Risk för diabetes
- Blodsockret åker upp och ner
- Sämre psykiskt mående; depression, självmordstankar, ilska och uppgivenhet
- Tröttare fysiskt och psykiskt
- Kan bidra till dålig hy
- Kan göra mig tjock
- Dyrt med tanke på näringsvärdet
- Istället för sådant som innehåller proteiner, vitaminer och mineraler
- Kan öka blodfetter och blodtryck
- Dåligt för tänderna
- Blir en dålig ovana
- För mig att känna mig misslyckad





Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar